نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: امروز دشمن به دنبال شبه‌افکنی در فکر و ذهن جوانان است بنابراین دانشجویان پر تلاش و علم اندوز باید همواره مراقب توطئه‌های دشمنان در جامعه باشند.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 07 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام رستمی در مراسم تودیع و معارفه نماینده نهاد رهبری دانشگاه اراک افزود: دانشگاه محل تربیت مدیران آینده کشور و ترویج علم است و لذا  باید در مراکز آموزشی به این مهم توجه شود.
وی یادآورشد: امروز دانشگاه‌ها در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زمینه‌های دیگر نقش مهمی را در جامعه برعهده داشته و موتور محرک این پیشرفت باید به دست جوانان متخصص و آگاه بیش از پیش باشد.
او عنوان کرد: به برکت مجاهدت و رشادت‌های بعضی از دانشمندان در کشور رونمایی از موشک فتاح حاکی از قدرت و اقتدار ایران اسلامی و نشان از  قدرت در حوزه علم دارد.
نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان با تحصیل خود در رشته‌های پزشکی توانستنند در نقاط مختلف کشور از جمله خدمات رسانی به نقاط محروم کار‌های ارزنده‌ای داشته باشند و امروز غربی‌ها به این باور رسیده‌اند که ایران اسلامی در حوزه علم بیش از پیش پیشرفت داشته است.
استاندار مرکزی هم گفت: نگاه‌ها‌، نقاط قوت و ارزشمندی‌های ویژه‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد که باید تقویت شود، همچنین نگرانی‌هایی نیز در این جامعه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند، هر حرکتی که انسان در خصوص آینده انجام می‌دهد همه بدون استثنا برای شکل دادن یک زندگی مطلوب است.
مخلص الائمه افزود: ۶۱ دانشگاه بالغ بر ۴ هزار دانشجو در استان وجود دارد، زمانی قطب دانشجویی کشور بودیم ولی الآن با تغییر روند جمعیت تعداد دانشجویان استان به نصف کاهش پیدا کرده، اما رقم قابل‌توجهی است، امید می رود در نقشه علم و فناوری، در نقشه راه علمی و در نقشه راه فرهنگی مؤثر باشیم، ناهماهنگی‌های فرهنگی در حوزه کلان کشور وجود دارد و ساختاری در آن ایجاد شده است و تمام توان ما در استان بر این است اجزای فرهنگی را هماهنگ کنیم تا ساختار مطلوب در استان شکل گیرد، هرچند موفقیت مطلوب تاکنون حاصل نشده، اما در تاریخ دولت سیزدهم و به‌همت جریان انقلابی اقداماتی مؤثری شکل گرفته است.
وی ادامه داد: معتقدم تقویت امید و امیدآفرینی در جامعه و بین تمام اقشار امری ضروری است و بیش از همه تقویت این مؤلفه‌ها بین جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان ضرورت دارد، بنابراین رؤسای دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مؤثر در دانشگاه‌ها بسیار در این جریان می‌توانند مؤثر و منشأ اثر باشند و این توقع وجود دارد که نسبت به تقویت اعتماد عمومی نسل جوان که آسیب دیده است توجه و تلاش بیشتری شود.
سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان هم اظهار داشت: معنویت تنها خمیرمایه نهضت امام خمینی(ره) و عامل اصلی پیروزی و ایجاد انقلاب و تشکیل دولت و ادامه مسیر بود، امام خمینی (ره) معنویت را در بین امت مسلمان اسلامی نهادینه، توسعه و ترویج داد و از برکت این مولفه شاهد موفقیت‌های پی در پی انقلاب اسلامی و نظام بین‌الملل هستیم.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی همواره از سوی ابر قدرت‌ها مورد طمع  بود و این نظام هستی محل تاخت و تاز قدرت‌ها و استعمار دولت‌های مختلف بوده و هست، ولی این انقلاب اسلامی آمد تا این نظام بین‌الملل را تحت تاثیر قرار دهد و نوعی حکمرانی جدید  را به بشر ارائه کند که موفق هم شد و همه دشمنی دشمن از این موضوع موفقیت است.
دکتر مجتبی ذوالفقاری، رئیس دانشگاه اراک هم با اشاره به اهمیت نسل جوان، اظهار داشت: ما باید بپذیریم که با نسل جوان روبه‌رو هستیم و آنها را باید به‌رسمیت بشناسیم و بهترین مبانی برای چنین جوانانی دیده شود.
وی اضافه کرد: بنابراین در مجموعه دانشگاه اراک تلاش داریم براساس تفکر جوانان و با استفاده از مشورت با همین قشر برنامه‌های دانشگاهی حوزه جوانان و دانشجویان را تدوین و طراحی کنیم تا بتوانیم همراهی خوبی از سوی آنان داشته باشیم.
در این مراسم از زحمات حجت الاسلام ایمانی مقدم قدردانی و حجت الاسلام افشار نجفی به عنوان مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اراک معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار